Iedere week bloggen. Het lijkt wel een heilig mantra, zo vaak hoor je ’t. En het is er niet eentje waar je vrolijk van wordt. Die blogplicht bedrukt. Geeft je het gevoel dat je creativiteit er juist minder van wordt in plaats van meer. Iedere week een origineel pareltje produceren, is niet niks. Ie-de-re week. Week in, week uit. Jaar in, jaar uit. Ik vóel je zweet!
Lees verderDe klad zit erin…
Het zal niemand opgevallen zijn, maar de klad zit erin. Al maandenlang heb ik geen nieuwe blogs geschreven. Ja, wel voor klanten, maar niet voor m’n eigen website. Druk, druk, druk inderdaad. Alleen, dat was het voorheen ook en tóch blogde ik. Wat is er aan de hand? Word ik nu dan eindelijk, net als zoveel anderen, getroffen door blog-moeheid?
Lees verderOpvallen door schurk marketing?
Ken je de schurk marketingstrategie? Je zet je ergens tegen af. Een bepaalde werkwijze of een bepaald product moet het ontgelden, omdat het frustrerend veel tijd kost of super onhandig is. Die werkwijze of dat product is jouw schurk en die speelt een belangrijke rol in je marketing en communicatie.
Lees verderGedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee
Tom heeft me gedwongen om hem te leren tekstschrijven. Ik geloof er niet in. Dat je zonder aanleg en zin jezelf kunt forceren om iedere week te bloggen. Herstel, misschien lukt dát wel. Alleen zal niemand er vrijwillig leestijd voor vrijmaken. Ervan uitgaande dat Google zo gek is om die blogs redelijk te ranken en mensen zich blind aanmelden voor een nieuwsbrief.
Wat de fixatie op meten is weten zo gevaarlijk maakt
Ik heb “The Tyranny of Metrics” van Jerry Z. Muller gelezen. Waar hij over schrijft zal voor aardig wat mensen herkenbaar zijn. Een samenvatting…
Lees verder