Ik heb “Creative blindness and how to cure it” van Dave Trott gelezen.
Lees verderWaarom jij het beter doet op LinkedIn dan je denkt
Als je weleens denkt “Grumpfh, ik sprokkel met moeite een paar likes en reacties bij elkaar en anderen lijken met gemak veel likes en reacties per post te krijgen”, zie het dan eens in percentages in plaats van aantallen.
Lees verderWaarom de “hyperactive hive mind workflow” zo funest is en hoe we eraan kunnen ontkomen
Onlangs zat ik te luisteren naar Cal Newport. Misschien ken je hem van zijn boeken, zoals Deep Work en Digital Minimalism. Z’n nieuwste boek, A World without E-mail, gaat over de “hyperactive hive mind workflow” en hoe funest die voor kenniswerkers is.
Lees verderWat is “goed” leven?
Ik ben ‘Civilized to Death, the price of progress’ aan het lezen. Je wordt er niet vrolijk van, maar het zet je wel aan het (anders) denken.
Lees verderWaarom LinkedIn views (niet) interessant zijn
Vraag je je af wat het aantal LinkedIn views inhoudt? Wat het betekent dat jouw update 100 of 1.000 keer ‘gezien’ is? Is het iets wat jouw aandacht verdient omdat het aantal views een graadmeter is van jouw bereik op LinkedIn? Of is het slechts een vanity metric?
Lees verder