Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

5 vragen voor een goede marketingstrategie

Weet jij waarom klanten voor jouw bedrijf kiezen? En waarom sommige prospects dat juist NIET doen? Kun jij zó oplepelen welke klanten voor de meeste omzet zorgen en waar je naartoe wilt groeien met jouw bedrijf? Om te bepalen wat een voor jou goede marketingstrategie is, zijn dit soort vragen belangrijk. Dus stel ik ze in deze blog.

kleurige vraagtekens bij blog over goede marketingstrategie

1 – Waarom kiezen klanten voor jou

Antwoord kunnen geven op deze vraag, betekent dat je de Unique Buying Reason van jouw klanten kent. Als je weet welke behoeftes jij met jouw bedrijf vervult, met welke Jobs to Be Done jij mensen helpt, dan ben je veel beter in staat om op de juiste manier (groei) invulling te geven aan je product- en/of dienstenpakket.

2 – Waarom kiezen sommige prospects niet voor jou?

Je hebt een paar goede gesprekken met elkaar gevoerd en een offerte uitgebracht die enthousiast ontvangen is. Toch besluit je prospect niet in zee te gaan met jou. Vraag je dóór als iemand zegt “ik wacht nog even af” of “ik heb er nu geen tijd voor”? Durf je te vragen naar zwaktes en problemen? Dat kan kostbare inzichten opleveren.

3 – Welke klanten zorgen voor de meeste omzet?

En hoelang zijn ze al klant? Zou je het erg vinden als één van deze klanten opstapt? Want het gaat natuurlijk niet alleen om de omzet, maar ook om een gezonde marge en of je met plezier samenwerkt! Als dat allemaal het geval is, bekijk dan welke prospects een vergelijkbaar profiel hebben, want daar wil je waarschijnlijk graag voor werken.

4 – Hoeveel leads krijg je per maand via je website?

Als je weet waarom klanten (niet) voor jou kiezen en waar de omzet-marge-plezier verhouding het beste is, dan heb je je website daarop ingericht. Hou je de leads via je site bij, zowel het aantal als de kwaliteit? Mijn vuistregel is: 50% moet de moeite waard zijn. Zo niet, dan is er website optimalisatie werk aan de winkel.

5 – Wat wil je binnen nu en een halfjaar bereiken?

Heb je targets? Weet je waar je naartoe wilt groeien met jouw bedrijf? Duidelijk geformuleerde doelstellingen zijn als een stok achter de deur. Niet “de website kan beter” en “meer leads zou fijn zijn”, maar: “Ik ga m’n website analyseren, pak de 3 belangrijkste issues aan, monitor het effect en stuur maandelijks bij waar nodig.”

Wat zijn jouw antwoorden op al deze vragen?

Eindejaar of het begin van een nieuw jaar is voor veel mensen dé tijd om te gaan zitten voor (het aanpassen van) een goede marketingstrategie. Zou je dat weleens samen willen doen, omdat je meer uit je website wilt halen? Stuur me dan gewoon even een mailtje.
.

Categorie: Marketing 28 november 2017 door Sonja van Vuren 1 Reactie

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Reacties

  1. Nicole Offenberg zegt

    30 november 2017 om 13:32

    Goede en relevante vragen weer van @sonjavanvuren “5 vragen voor een goede marketingstrategie”

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee
  • Wat de fixatie op meten is weten zo gevaarlijk maakt
  • Wat zijn dé 3 SEO tips die ik zou geven?
  • Er is (g)een chronisch gebrek aan aandacht

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.