Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Als je geen geld hebt, dan moet je creatief zijn

Ik heb “Creative blindness and how to cure it” van Dave Trott gelezen.

Foto van het boek Creative Blindness van Dave Trott

Het is kort en krachtig, net zoals z’n andere boeken en blogs.

Eén van de laatste stukjes gaat over ons blinde vertrouwen in technologie.

Dat dat een achilleshiel is, omdat je daardoor stopt met nadenken.

Wat de grootste zwakte van technologie is, dat het dat effect op ons heeft.

Ter illustratie vertelt hij een toepasselijk en voor mij onbekend verhaal.

Het gaat over Russen die een Amerikaans NATO computernetwerk hacken.

De Amerikanen dachten dat ze alles high tech sophisticated dichtgetimmerd hadden.

Dat hadden ze ook – via het internet was er geen binnenkomen aan.

Dus dat probeerden de Russen niet eens.

Bij kiosken rondom het NATO kantoor hingen ze ‘ouderwetse’ USB sticks met een virus op, bij de sticks die er al hingen.

Voor plaatselijke bewoners zijn ze te duur, maar niet voor de Amerikaanse doelgroep.

Het duurde niet lang voordat iemand er eentje kocht, uitpakte en in een computer binnen de NATO muren stak.

Waarna het virus zich verspreidde en het systeem de instructie gaf om geheime informatie naar Russische computers door te sturen.

Het heeft een stuk langer geduurd voordat ontdekt werd dat het computernetwerk dat niet gehackt kon worden gehackt was.

Wie geen budget heeft voor hightech technologie, moet creatief zijn.

Je moet blijven nadenken, in plaats van op die technologie te vertrouwen; verder kijken dan je online neus lang is.

Iets om erg in te hebben als je steeds meer online en in ‘de cloud’ doet en dataverzameling centraliseert.

Als je denkt, waarom al die zinnen op één regel? Zo schrijft Dave Trott ook. Aangezien deze column gaat over iets uit dit boek van hem, leek me dat wel toepasselijk.

26 november 2021 door Sonja van Vuren

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met marketing en communicatie. Wat later is daar online marketing bij gekomen. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. Ik ben altijd op jacht naar de essentie.

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • Het is de schuld van het algoritme!
  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?

Contact

Mailen werkt het snelst

06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.