Het ergste wat je kunt doen als je in gesprek bent met iemand is contrasteren. Zeker als er sprake is van een conflict.
Lees verderVerhalen vertellen met een 1-2-3tje – zo simpel kan storytelling zijn
Storytelling. Een marketingwoord voor iets dat we al eeuwenlang doen. Elkaar verhalen vertellen. Volgens de storytelling experts moet een verhaal engaging zijn: “very attractive or pleasing in a way that holds your attention”. Of als de deskundige in de neuromarketing hoek zit: je primitieve brein in vuur en vlam zetten (lees: jouw koopknop indrukken).
Lees verderWaarom SEO hetzelfde is als alle andere marketing
Zowel offline als online kunnen niet zonder jouw commitment. Daarom is SEO hetzelfde als alle andere marketing. Je zult hoe dan ook moeite moeten doen om ‘jouw mensen’ te bereiken.
Lees verderWanneer kun je experts (niet) vertrouwen?
Waarom heeft Daniel Kahneman, een pionier op het snijvlak van psychologie en economie, een gezond wantrouwen tegen (zelfbenoemde) experts? Omdat ze, net als ‘gewone’ mensen, nauwelijks oog hebben voor wat ze NIET weten.
Lees verderWeet jij wat je doelgroep tegenhoudt?
Als startend ondernemer wil je liefst meteen vanaf het begin betalende klanten hebben, want dat geeft zelfvertrouwen. Inderdaad, een open deur. Lekker voor de hand liggend. Maar dat is het allerminst voor veel starters.
Lees verder