Bloggen is niet meer wat het geweest is.
Lees verderStart with why, maar niet zoals jij nu denkt
Er is een tijd geweest dat we allemaal doodgegooid werden met Simon Sinek’s “start with why”. Toegegeven, ik start daar als online marketeer ook graag mee, maar… niet zoals jij nu denkt.
Lees verderWaarom gratis niet zo makkelijk is als het lijkt
Gratis hier. Gratis daar. Gratis zus. Gratis zo. Je moet eerst iets gratis weggeven voordat mensen zelfs maar overwegen om zaken te doen met jou. Het lijkt alsof iedereen hiervan overtuigd is, want bijna overal kun je iets gratis krijgen. Vul je e-mailadres in en soms ook je naam en hup, een gratis e-book, starterskit, toolbox of wat dan ook ploft in je mailbox.
Lees verderWaarom ik LinkedIn adviezen regelmatig aan m’n digitale laars lap
Ze zijn er in overvloed. LinkedIn adviezen. Ik geef ze zelf ook*. Toch lap ik veel van die adviezen regelmatig aan m’n digitale laars. Welke? Ik zet er een aantal op een rij.
Lees verderEen SEO strategie die werkt en waar je geen hekel aan hoeft te hebben (al is ie niet makkelijk)
“Je hoeft helemaal niet aan SEO te doen. Zorg dat mensen je vinden door actief te zijn op Social Media. Natuurlijk moet je website er dan wel strak uitzien, voor als mensen verder klikken.” Uitspraken van deze strekking hoor ik regelmatig. Verhoudingsgewijs vaak van vormgevers die veel op Social Media zitten. Een website (die zij dan natuurlijk voor jou vormgeven), vinden ze gelukkig nog wél nuttig 😉 Maar van een SEO strategie moeten ze niks hebben.
Lees verder