Wat is een “goede ondernemer”? Welke eigenschappen zijn daarvoor nodig? Als er een ondernemersrecept voor succes was, dan zou er niet zo veel over ondernemerschap geschreven worden. Ieder mens is tenslotte anders, iedere branche heeft haar eigen dynamiek en in ieder tijdsgewricht word je geconfronteerd met unieke uitdagingen.
Lees verderDe 10 blogs die je gelezen moet hebben
“Je hebt zoveel geschreven, welke blogs van jou moet ik nou écht gelezen hebben?” Goede vraag. Ik ben op zoek gegaan in de 130+ blogs-berg en heb er 10 uitgezocht. Ze staan hieronder, in willekeurige volgorde. Daarbij ben ik niet enkel uitgegaan van de blogs die volgens de statistieken het meest gelezen (of bekeken) zijn. Ik heb tenslotte ook een mening 😉
Lees verderEen marketingmodel dat werkt (voor mij dan)
Er zijn veel marketingmodellen. Sommigen zouden zeggen té veel. Zo heeft onderhand iedere businesscoach een eigen model. Maar dat is niet voor niets. Ze kunnen namelijk ontzettend handig zijn. Omdat ze houvast bieden en jou als zzp’er of ondernemer het gevoel geven dat aan marketing doen makkelijk is. Of, wat ik ook denk, makkelijker kan.
Lees verderJe hebt een nieuwe concurrent en die heet…
Je hebt een nieuwe concurrent. Eentje die een oneerlijk groot stapje voor heeft op jou. Niet omdat die concurrent daar jarenlang keihard voor gewerkt heeft, zoals jij. Nee. Het is ‘m komen aanwaaien. Door de omstandigheden. Door “de één z’n dood is de ander z’n brood”.
Lees verderWaarom gratis je duur kan komen te staan
“Gratis is dé manier om mensen over de streep te trekken om zaken te doen met jou!” Dat is wat je vaak hoort, zeker sinds we met z’n allen in het internettijdperk zitten. Als je slim gebruik maakt van het psychologische effect van gratis, dan gaan mensen (meer) kopen.
Lees verder