Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Waarom ik LinkedIn adviezen regelmatig aan m’n digitale laars lap

Ze zijn er in overvloed. LinkedIn adviezen. Ik geef ze zelf ook*. Toch lap ik veel van die adviezen regelmatig aan m’n digitale laars. Welke? Ik zet er een aantal op een rij.

LinkedIn favicon in blog over LinkedIn adviezen

LinkedIn adviezen die regelmatig voorbijkomen:

  • iedere week minimaal 1x iets posten, liever 2 of 3x per week
  • als je iets plaatst, doe dat dan op werkdagen tussen 08:00 en 10:00 uur
  • stel in iedere post een vraag (een zogenoemde Call to Action)
  • in iedere post 3 tot 10 #’s gebruiken
  • alleen posts plaatsen die te maken hebben met waar jij verstand van hebt c.q. wat jouw business is
  • minimaal 3x per week inhoudelijk reageren op een post van iemand anders, óók van mensen buiten je netwerk
  • een content kalender hebben waarin staat wanneer je wat post (tip, case study, iets persoonlijks, iemand in het zonnetje zetten, vragen om feedback enz.) en op welke manier (alleen tekst, met beeld of video erbij, een poll enz.)
  • een paar keer per week iemand iets sturen via een LI privé bericht – denk bijvoorbeeld aan een compliment of een link naar een voor diegene interessant artikel en af en toe iets over jouw business

(hier vind je nog meer LinkedIn advies dat gebaseerd is op onderzoek)

Op zich prima LinkedIn adviezen, want:

  • een deel van je netwerk ziet je regelmatig voorbijkomen en zo blijf je top of mind, en het LI algoritme krijgt goed zicht op wat jou bezighoudt
  • tussen 08:00 en 10:00 uur checken de meeste mensen LinkedIn
  • een reactie wordt door het LI algoritme ‘zwaarder’ aangeslagen dan een like, logisch dus dat mensen proberen het bereik van hun post te vergroten door een (prikkelende) vraag te stellen
  • #’s volgen wordt populairder, dus hoe meer relevante (!) je erbij zet, hoe meer kans dat mensen buiten je netwerk je posts zien
  • als je je als schoenmaker bij je leest houdt, dan is voor het LI algoritme (en mensen 😉) duidelijk wat jouw expertise is en voor wie jouw posts interessant kunnen zijn
  • door te reageren geef je niet alleen het bereik van de post van die ander een zetje, jij trekt ook even de aandacht met jouw inhoudelijke reactie
  • als je een goedgevulde content kalender hebt, hoeft je nooit te denken “wat zal ik nu eens posten?” en het maakt strategisch met LinkedIn bezig zijn makkelijker
  • via privé berichten kun je persoonlijker communiceren, het LI algoritme weegt mee met wie je DM’t en wat dacht je van simpelweg vragen hoe het gaat met iemand die je lang niet meer gesproken hebt

Toch hou ik er lang niet altijd rekening mee omdat:

  • ik soms helemaal geen zin heb om bezig te zijn met/op LI en zo’n periode kan met gemak langer dan één week duren
  • doen wat bij je past en goed voelt op de voor jou juiste momenten, in plaats van een actielijst afvinken, LI’en leuk houdt (ook voor je netwerk, vermoed ik zomaar 🙂)

Herken je dit (niet)? En ben jij ook weleens adviezen-moe? 😉

*daarbij zijn mijn uitgangspunten wel altijd: zichtbaar zijn op een manier die bij jou past + er is geen one size fits all, bepaald advies werkt wel voor de één maar niet voor de ander

Meer lezen:

  • Waarom LinkedIn views (niet) interessant zijn
  • Waarom jij het beter doet op LinkedIn dan je denkt

Categorie: Social Media 22 mei 2021 door Sonja van Vuren Reageer

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.