Ik heb de nieuwe en uitgebreide versie van “Influence, the Psychology of Persuasion” gelezen. Robert B. Cialdini heeft deze editie uitgebreid met een 7e principe: Eenheid (Unity). Wat die andere 6 principes ook alweer waren? En wat Cialdini’s tips zijn om je tegen misbruik te verdedigen? In deze blog zet ik het allemaal beknopt op een rij.
Lees verderWaarom bloggen nooit meer wordt wat het was
Bloggen is niet meer wat het geweest is.
Lees verderStart with why, maar niet zoals jij nu denkt
Er is een tijd geweest dat we allemaal doodgegooid werden met Simon Sinek’s “start with why”. Toegegeven, ik start daar als online marketeer ook graag mee, maar… niet zoals jij nu denkt.
Lees verderWaarom gratis niet zo makkelijk is als het lijkt
Gratis hier. Gratis daar. Gratis zus. Gratis zo. Je moet eerst iets gratis weggeven voordat mensen zelfs maar overwegen om zaken te doen met jou. Het lijkt alsof iedereen hiervan overtuigd is, want bijna overal kun je iets gratis krijgen. Vul je e-mailadres in en soms ook je naam en hup, een gratis e-book, starterskit, toolbox of wat dan ook ploft in je mailbox.
Lees verderWaarom ik LinkedIn adviezen regelmatig aan m’n digitale laars lap
Ze zijn er in overvloed. LinkedIn adviezen. Ik geef ze zelf ook*. Toch lap ik veel van die adviezen regelmatig aan m’n digitale laars. Welke? Ik zet er een aantal op een rij.
Lees verder