Corona zet alles op z’n kop, óók marketing. Logisch dus dat je je afvraagt of je nog wel aan marketing kunt doen in deze Corona tijden en hoe dan. Mijn antwoord? Hou er rekening mee.
Lees verder(Niet) aan marketing doen in Corona tijd?
Sinds een paar weken puilt m’n LinkedIn timeline uit van de Corona berichten. Ik hoor van en over (zelfstandig) ondernemers die van de ene dag op de andere veel minder of geen inkomsten hebben. Terwijl de maandelijkse kosten natuurlijk gewoon doorlopen. Mensen zijn bezorgd en bang. Duh.
Lees verderWorden blogs nog gelezen? En wat is een ‘goed’ geschreven blog?
“Worden blogs nog gelezen?” is een veelgestelde vraag. Het antwoord is JA. Maar… dan moeten je blogs wel goed geschreven zijn én gevonden worden.
Zoekmachineoptimalisatie leuker maken, of in ieder geval makkelijker
“Hier heb je m’n website. Ik ben het zat, die zoekmachineoptimalisatie! 😉 ” Deze onderwerpregel springt me direct tegemoet bij het openen van m’n mail. Ik moet glimlachen als ik de naam van de afzender zie. Een tijdje terug hebben we uitgebreid koffie zitten drinken terwijl we op onze laptops haar website aan het doornemen waren. Eén zin riep ze met enige regelmaat enthousiast uit:
Online opvallen? Wees jezelf!
“Bah, online marketing, mij niet gezien!” En inderdaad, online opvallen is niet aan Elza besteed, want ze is nergens te zien. Haar LinkedIn account is leeg. Ze doet niet mee aan die Instagram onzin. Blijft ver van alles dat naar Social Media ruikt. En Google laat haar website links liggen. Zo ziet ze het graag! Of… toch niet..?Lees verder