Soncere Marketing en Communicatie

Marketing hulp voor wie meer uit de bedrijfscommunicatie wil halen

  • Home
  • Marketing ondersteuning
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Waarom het slim is om je website op jezelf te optimaliseren (over dé formule voor meer kliks)

Wat zorgt ervoor dat mensen dóórklikken op je website, in plaats van wegklikken?

Moet je gewoon de basics op orde hebben? Een responsive website die technisch in orde is, een tagline die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat, een voor zichzelf sprekende navigatie, prettig prikkelende call-to-actions, dat soort dingen?

Jazeker, maar er is meer nodig. Wat dan? Of beter gezegd: wie?

foto van een aanwijzende vinger bij blog over je website op jezelf optimaliseren

JIJ

You’ve got to put yourself in the mix en voor zzp’ers is het ook nog eens eenvoudiger om jezelf te onderscheiden. Wij hoeven tenslotte geen corporate identity aan te nemen waar de directie en het management “wel mee kunnen leven”.

Wij kunnen gewoon onszelf zijn en dat is een groot voordeel, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Mensen vinden het eng, vergelijken zichzelf met anderen waarvan ze alleen de buitenkant zien of kopiëren zonder succes iets wat bij een ander succesvol overkomt.

Waarom klikken mensen dóór op mijn website?

Aan potentiële klanten vraag ik altijd hoe ze me gevonden hebben en dat is meestal via Google. Vaak vertellen ze er spontaan bij wat ze aansprak. Een greep uit de feedback die ik gekregen heb:

  • “Je hebt een mooie, persoonlijke website.”
  • “Ik las iets over dat je introvert bent en dat triggerde me.”
  • “Het kwam erg hands-on over en dat is waar we naar op zoek zijn.”
  • “Het spreekt me aan dat je óók schrijft over waar je een hekel aan hebt.”
  • “Je hebt lang bij een communicatiebureau gewerkt, dat is handig, al die ervaring.”

Online is net als het ‘echte’ leven

Er is geen one size fits all die gegarandeerd succesvol is. Zoveel mensen, zoveel voorkeuren. De één ziet dit, de ander wil dat. Iemand beslist on the spot of heeft juist veel bedenktijd nodig. En iedereen heeft online net zo snel een mening over iemand als offline.

Dus? Optimaliseer je website op jezelf!

Of beter gezegd: optimaliseer je website voor potentiële klanten en Google én op jezelf. Zodat de mensen die bij jou passen en op jouw website belanden, meteen in hart en hoofd getroffen worden. Dan zullen sommigen terugkomen en contact opnemen.

Goede marketing is marketing die bij jouw doelgroep én bij jou past. Jezelf vergelijken met anderen en kopiëren wat bij een ander succesvol líjkt, werkt niet. Jezelf laten zien zoals je bent, focussen op de mensen die je wilt bereiken en hun (zoek)vragen ijzersterk beantwoorden, werkt wel.

Wie jij bent is jouw talent

Er is er maar eentje zoals jij en er is niemand anders die het werk doet zoals jij het doet. Daarmee maak je het verschil. Ongeacht het vakgebied waar je in zit en hoe vol de betreffende markt is.

What you see moet what you get zijn

Op deze website vind je dan ook geen mooipraterij en zeg ik óók waar ik een hekel aan heb, want dat kun je maar beter van tevoren weten. En wat ik niet goed genoeg kan, doe ik niet. Dan verwijs ik je met plezier door (wat ik trouwens ook doe als ik je niet kan helpen omdat de planning vol zit).

Als ik er een formule van moet maken, dan zou die er zo uitzien:

Aan SEO doen + jezelf zijn = meer kliks

En meer kliks = meer kans op business.

.
deze april 2018 blog heb ik aangepast en opnieuw gepubliceerd op 29 mei 2020

.

Categorie: Marketing Tags: SEO 29 mei 2020 door Sonja van Vuren Reageer

Sonja van Vuren profielfoto

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met marketing en communicatie. Wat later is daar online marketing bij gekomen. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. Ik ben altijd op jacht naar de essentie.

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂
Wil je die ontvangen? Abonneer je dan via deze Mailchimp link.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • ChatGPT gebruiken: ja of nee?
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • Een probleem van veel MKB’ers en zzp’ers: een beperkt marketing budget

5 recente blogs

  • Geen tijd voor marketing – wat nu?
  • Waarom ik niet meer regelmatig blog
  • Waarom je weer niks met LinkedIn gaat doen, ondanks alle tips en goede voornemens
  • Een content marketeer inhuren ≠ zelf niks doen
  • Een probleem van veel MKB’ers en zzp’ers

Contact

Mailen werkt het snelst

06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.