Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Abonneren
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Waarom het slim is om je website op jezelf te optimaliseren (over dé formule voor meer kliks)

29 mei 2020 door Sonja van Vuren Reageer

Okay, je wordt gevonden via Google, maar wat maakt dat mensen verder kijken op je website? Wat zorgt ervoor dat ze dóórklikken in plaats van wegklikken?

Moet je gewoon de basics op orde hebben? Een slogan die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat, een heldere navigatie, prettig prikkelende call-to-actions, dat soort dingen?

Jazeker, maar er is meer nodig. Wat dan?

foto van een aanwijzende vinger bij blog over je website op jezelf optimaliseren

You’ve got to put yourself in the mix

In het Nederlands klinkt dat minder leuk 😉 Voor ons zzp’ers is het een stuk eenvoudiger om onszelf te onderscheiden. Wij hoeven geen corporate identity aan te nemen waar de directie en het management “wel mee kunnen leven”.

Wij kunnen gewoon onszelf zijn en dat is een groot voordeel. Daar online invulling aan geven, blijkt minder makkelijk dan het klinkt. Mensen vinden het eng of onnodig, vergelijken zich met anderen of kopiëren zonder succes iets wat bij een ander succesvol overkomt.

Waarom klikken mensen dóór op mijn website?

Aan potentiële klanten vraag ik altijd hoe ze me gevonden hebben en dat is meestal via Google. Vaak vertellen ze er spontaan bij wat ze aansprak. Een greep uit de feedback die ik gekregen heb:

  • “Je hebt een mooie, persoonlijke website.”
  • “Ik las iets over dat je introvert bent en dat triggerde me.”
  • “Het komt zo lekker enthousiast over en dat ben je dus ook echt.”
  • “Het spreekt me aan dat je óók schrijft over waar je een hekel aan hebt.”
  • “Je hebt lang bij een reclamebureau gewerkt, da’s handig, al die ervaring.”

Online is net als het ‘echte’ leven

Er is geen one size fits all die gegarandeerd succesvol is. Zoveel mensen, zoveel voorkeuren. De één ziet dit, de ander wil dat. Iemand beslist on the spot of heeft juist veel bedenktijd nodig. En iedereen heeft online net zo snel een mening over iemand als offline.

Dus? Optimaliseer je website op jezelf!

Of beter gezegd: optimaliseer je website voor je potentiële klanten en Google én op jezelf. Want wat je wilt is dat mensen die bij jou passen meteen in hart en hoofd getroffen worden. Alleen dan zullen sommigen terugkomen en contact opnemen.

Roeptoeteren over wat voor moois je allemaal doet en dat je het zó druk hebt dankzij al je supertoffe klanten, werkt dus niet. Wat wel werkt, is jezelf laten zien, inclusief de ruwe randjes, en zoekvragen ijzersterk beantwoorden. Want goede marketing is marketing die bij jou past.

What you see moet what you get zijn

Wat op deze website staat is dan ook the real thing. Geen mooipraterij en ik zeg óók waar ik een hekel aan heb, want dat kun je maar beter van tevoren weten. 😀 En wat ik niet goed genoeg kan, doe ik niet. Dan verwijs ik je met plezier door (wat ik trouwens ook doe als ik je niet kan helpen omdat ik het te druk heb).

Als ik er een formule van moet maken, dan zou die er zo uitzien:

Aan SEO doen + jezelf zijn = meer kliks

En meer kliks = meer kans op business.

.
deze april 2018 blog heb ik aangepast en opnieuw gepubliceerd op 29 mei 2020

.

Categorie: Marketing Tags: SEO

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Abonneer je en ontvang m'n columns, blogs en tips over online marketing maandelijks in je mailbox:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • SEO website onderhoud tips
  • Hoe verhoog je de conversie van jouw website?

5 recente blogs

  • De 10 blogs die je gelezen moet hebben
  • Een marketingmodel dat werkt (voor mij dan)
  • Je hebt een nieuwe concurrent en die heet…
  • Waarom gratis je duur kan komen te staan
  • Waarom “al dat social media gedoe” tóch nuttig is

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer
Deze website maakt gebruik van cookies voor o.a. websitestatistieken, meer info