Daar zit je dan. Je voelt je leeg. Lamlendig. Al bijna 2 jaar ben je bezig met jouw toko. Je gebruikt e-mailings, nieuwsbrieven, webinars, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube en sinds kort het hotte TikTok. Je (gast)blogt je te pletter. Goeiedag zeg, je wist niet dat zzp’en zoveel harder werken zou zijn dan toen je nog in loondienst zat! Alleen… al dat geploeter levert niets op. N.I.E.T.S.
En dat terwijl je toch echt niet bleu bent
Je bent geen jonkie meer, werkt al vanaf je 18e en hebt sinds je zzp’t allerlei cursussen en een Social Media training gevolgd. Dus het voelde alsof je beslagen ten ijs kwam en je bent ook niet voor één gat te vangen.
Je probeert niet één ondernemerstactiek uit, maar meerdere tegelijk. Je gaat echt all the way. Met de hoop, nee, de verwachting, dat er een paar goede (lees: veel geld opleverende) tactieken tussen zullen zitten.
Ondertussen tikt de tijd door en blijft het online succes uit
Dus schakel je naar een hogere versnelling. Probeer je het noest nog een keer. Weer. Opnieuw. Overnieuw. Waarom werkt dat online gedoe nou niet? Wat doe je verkeerd? Je voelt je een steeds grotere loser.
De tijd dat je het leuk vond om met marketing bezig te zijn, ligt inmiddels achter je… Je merkt dat jij simpelweg één van de zovelen met een LinkedIn, Facebook of Instagram account bent. Met een blog en YouTube kanaal.
Eén van de zovelen waarvoor het allemaal niets oplevert
Je bent ermee begonnen omdat je dacht dat het je business zou brengen. Omzet. Winst. Als een octopus overal je tentakels in steken en dan komen die opdrachten vanzelf wel binnen. Nou, niet dus. Want het gaat niet alleen om jou.
Het gaat om relaties. Persoonlijke aandacht. Oprechte interesse. Ja, ja, al die levensdingen die zo ‘gruwelijk’ veel tijd kosten en evenmin een businessgarantie geven. Want het is geen tactiek. Het is een manier van leven.
Wat nu?!
Als wat eerst een leuk speelveld leek in een slagveld is veranderd, wat zie je dan? Een gebrek aan focus gecombineerd met te hoge verwachtingen. Je probeert krampachtig 10 marketingballen tegelijk in de lucht te houden.
Dat gaat dus 10x zo-zo. Een absolute frustratiegarantie. Laat alle ballen en je hooggespannen verwachtingen eens vallen. Wat voor soort online marketing past bij jou én je (potentiële) klanten? Waar krijg jij online energie van?
Stel jouw eigen online marketingkanalen top 3 samen
Dat zijn de plekken waar jij met hoofd én hart bent. Die bij jou en je strategie passen. Bevrijd jezelf van het idee dat je aan allerlei Social Media mee móet doen, omdat…eh…? In de paar dingen waar je voor kiest, word jij vervolgens fenomenaal. Want daar heb je nu de tijd voor.
Content Marketing en Social Media lijken zo makkelijk hè, voor de laptop, met je tablet op de bank of de smartphone in je hand. Maar ‘helaas’, ook voor online succes moet je hard werken. Ik weet er alles van. En ik vind het… hartstikke leuk! 😀
Karen André (@AtelierKaren) zegt
Online succes is… hard werken?! https://t.co/pN9MgV5jK3
marrie rietveld (@marrierietveld) zegt
Online succes is hard werken en @sonjavanvuren vindt het echt hartstikke leuk. https://t.co/zhdjCCblNR
Kitty Kilian (@KittyKilian) zegt
“Bevrijd jezelf van het idee dat je aan allerlei Social Media mee móet doen, omdat…eh…? ” https://t.co/r7QfZsMEQl @sonjavanvuren
@coenlievaart zegt
RT @KittyKilian: “Bevrijd jezelf van het idee dat je aan allerlei Social Media mee móet doen, omdat…eh…? ” https://t.co/r7QfZsMEQl @sonjava…
@pagertje zegt
Online succes is… hard werken?! https://t.co/W1afvYzthL
Pauline le Rutte (@paulinelerutte) zegt
Over online succes. “Content Marketing en Social Media lijken zo makkelijk hè, vanachter de laptop” https://t.co/hWnpdIQ5B7 @sonjavanvuren