Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Abonneren
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Content Marketing léuk maken?! Ja, dat kan!

7 januari 2020 door Sonja van Vuren

Weet je nog dat Content Marketing iets nieuws was, zelfs iets moois? Een andere manier om aan marketing te doen. Een meer oprechte manier, die marketing misschien zelfs van haar slechte naam zou afhelpen.

Content Marketing weer leuk maken

Het doel van Content Marketing is kennis delen

Kennis waar mensen echt iets aan hebben. Op een manier die raak is of die je raakt. Van simpelweg super nuttige en betrouwbare informatie t/m gut-wrenching verhalen.

Een bijwerking van de reputatie die je daarmee opbouwt, als je geduld hebt en het veel langer dan een paar maanden volhoudt: meer leads en een sterkere band met bestaande klanten.

Maar volhouden is moeilijk

Want niet één keer maar vele keren iets maken wat mensen bereikt én raakt, is moeilijk, zeker in een tijd van content shock. Om de kans daarop te vergroten, moet je jezelf scherp houden en blijven uitdagen.

Hoe maak je dat zo leuk mogelijk?

Want hoe leuker het is, hoe meer kans dat je het gaat doen en blijft doen. Wat ik ga doen en al deed om de (Content Marketing) boog gespannen te houden:

Experimenteren

2 uur per week wil ik reserveren voor experimenteren. Een wild (business) idee uitwerken of iets voor mij ongebruikelijks doen of… Kortom, experimenteren. Het staat keihard in de planning, want je weet wat er anders gebeurt. 😉

Jezelf onder druk zetten

Als ik een idee of plan heb waar ik toch wel erg warm van word, dan wil ik mezelf pushen om ermee aan de slag te gaan door krappe deadlines. Misschien moet ik iets verzinnen voor als ik die niet haal. Iets wat ik juist niet leuk vind, als extra stimulans.

Abonneren op nieuwsbrieven

Ja, je leest het goed. Iedereen schrijft zich uit, maar ik abonneer me er juist op. Ze moeten wel prikkelend, inspirerend, tegendraads en/of praktisch zijn. En liefst buiten mijn vakgebied liggen, want daar lees ik al meer dan genoeg over.

Naar podcasts luisteren

Ook wat dit betreft kijk ik graag buiten mijn vakgebied, al hebben bepaalde zaken, zoals psychologie, er wel mee te maken. Ik noem er een paar: You Are Not So Smart – a Celebration of Self Delusion, Voor de Ommekeer en Skeptic.

Tijd/budget anders inzetten

Bijvoorbeeld een halfjaar geen nieuwe blogs schrijven en die tijd of dat budget gebruiken om iets bijzonders te maken. Is stoppen met bloggen geen optie? Geef dan oude blogs met weinig bereik een boost. Dat kost minder tijd/geld.

Wat doe jij om jezelf scherp te houden en te inspireren?

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

.
Abonneer je en ontvang m'n columns, blogs en tips over online marketing maandelijks in je mailbox:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • SEO website onderhoud tips
  • Hoe verhoog je de conversie van jouw website?

5 recente blogs

  • De 10 blogs die je gelezen moet hebben
  • Een marketingmodel dat werkt (voor mij dan)
  • Je hebt een nieuwe concurrent en die heet…
  • Waarom gratis je duur kan komen te staan
  • Waarom “al dat social media gedoe” tóch nuttig is

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer
Deze website maakt gebruik van cookies voor o.a. websitestatistieken, meer info