Weet je nog dat Content Marketing iets nieuws was, zelfs iets moois? Een andere manier om aan marketing te doen. Een meer oprechte manier, die marketing misschien zelfs van haar slechte naam zou afhelpen.
Het doel van Content Marketing is kennis delen
Kennis waar mensen echt iets aan hebben. Op een manier die raak is of die je raakt. Van simpelweg super nuttige en betrouwbare informatie t/m gut-wrenching verhalen.
Een bijwerking van de reputatie die je daarmee opbouwt, als je geduld hebt en het veel langer dan een paar maanden volhoudt: meer leads en een sterkere band met bestaande klanten.
Maar volhouden is moeilijk
Want niet één keer maar vele keren iets maken wat mensen bereikt én raakt, is moeilijk, zeker in een tijd van content shock. Om de kans daarop te vergroten, moet je jezelf scherp houden en blijven uitdagen.
Hoe maak je dat zo leuk mogelijk?
Want hoe leuker het is, hoe meer kans dat je het gaat doen en blijft doen. Wat ik ga doen en al deed om de (Content Marketing) boog gespannen te houden:
Experimenteren
2 uur per week wil ik reserveren voor experimenteren. Een wild (business) idee uitwerken of iets voor mij ongebruikelijks doen of… Kortom, experimenteren. Het staat keihard in de planning, want je weet wat er anders gebeurt. 😉
Jezelf onder druk zetten
Als ik een idee of plan heb waar ik toch wel erg warm van word, dan wil ik mezelf pushen om ermee aan de slag te gaan door krappe deadlines. Misschien moet ik iets verzinnen voor als ik die niet haal. Iets wat ik juist niet leuk vind, als extra stimulans.
Abonneren op nieuwsbrieven
Ja, je leest het goed. Iedereen schrijft zich uit, maar ik abonneer me er juist op. Ze moeten wel prikkelend, inspirerend, tegendraads en/of praktisch zijn. En liefst buiten mijn vakgebied liggen, want daar lees ik al meer dan genoeg over.
Naar podcasts luisteren
Ook wat dit betreft kijk ik graag buiten mijn vakgebied, al hebben bepaalde zaken, zoals psychologie, er wel mee te maken. Ik noem er een paar: You Are Not So Smart – a Celebration of Self Delusion, Voor de Ommekeer en Skeptic.
Tijd/budget anders inzetten
Bijvoorbeeld een halfjaar geen nieuwe blogs schrijven en die tijd of dat budget gebruiken om iets bijzonders te maken. Is stoppen met bloggen geen optie? Geef dan oude blogs met weinig bereik een boost. Dat kost minder tijd/geld.