Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Waarom je niet alleen een TO-DO maar ook een DONE list nodig hebt

Vooruit kijken en nieuwe plannen maken is leuk. Kritisch zijn op wat je echt nog moet doen is belangrijk. Maar… regelmatig terugkijken op wat je allemaal al gedaan hebt is dat óók. Dus laten we het eens hebben over de DONE list in plaats van de TO-DO list.

geschreven TO DO list bij column over de DONE list

Waarom een DONE list?

Nóg een lijst?! Ja ik weet het, je hebt al meer dan genoeg lijsten om bij te houden en af te vinken. Maar dit is dus een ander soort lijst. De bedenkers van de DONE list, iDoneThis, omschrijven het nut ervan zo:

Pausing to recognize all the great stuff you do with a done list provides vital motivation, accountability, and direction — lighting your path forward with encouragement and an enriched perspective.

A done list helps you work smarter and get more of what matters done with encouragement, gratitude, insight, and inspiration.

uit de Busy Persons Guide to the Done List (PDF)

Met een DONE list meer TO-DO’s gedaan krijgen

TO-DO lists of takenlijsten zijn nuttig, zeker als je ze aanpakt zoals Rick Pastoor aanbeveelt, maar je wordt er lang niet altijd productiever van. En als je overweldigd wordt door alles wat er nog moet gebeuren, hebben ze een demotiverend effect.

Regelmatig zien wat voor nuttige en fijne dingen je al wél gedaan hebt, motiveert en geeft inzicht. Je doet meer dan je denkt en je krijgt meer zicht op wat je écht leuk vindt. Daarvan wil je dus meer op je TO-DO list. 🙂

Hoe hou je een DONE list bij?

  1. Als je iets gedaan hebt wat je nuttig of fijn vindt, wat het ook is en hoe klein ook, schrijf het direct of einde dag op. 🖊
    .
  2. Sta iedere dag even stil bij al het fijns en nuttigs dat je gedaan hebt. 👍🏼
    .
  3. Review je DONE list regelmatig. 🔎 ‘s Ochtends als kickstart, elke week, iedere maand of ieder kwartaal.
    .
    Of gewoon wanneer je wel een kleine boost kunt gebruiken. Bijvoorbeeld als je zit te somberen over alles wat je had willen doen maar (nog) niet gedaan hebt. 😉

Wat heb jij allemaal al geDONE?

5 maart 2020 door Sonja van Vuren

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.