Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Weet jij wat je doelgroep tegenhoudt?

Als startend ondernemer wil je liefst meteen vanaf het begin betalende klanten hebben, want dat geeft zelfvertrouwen. Inderdaad, een open deur. Lekker voor de hand liggend. Maar dat is het allerminst voor veel starters.

Er wordt aardig wat gratis gewerkt, of voor gereduceerd tarief

Wat helemaal niet erg is als je een paar maanden de markt wilt aftasten of een dienst wilt uitproberen, want dan ben je op zoek naar proefkonijnen.

Maar als er geen ‘product market fit’ lijkt te zijn, als mensen onwillig zijn om te betalen voor wat jij aanbiedt of doet, dan is er een pas op de plaats nodig.

Want weten wat je doelgroep TEGENhoudt, is net zo belangrijk als weten wat ze BEZIGhoudt

In m’n begintijd zat ik dan ook regelmatig te kauwen op vragen zoals:

  • Wat houdt mensen tegen om te investeren in hun website?
  • Wat doen ze nu wél om hun site beter te maken?
  • Wat verstaan ze onder “beter”?
  • Waarom hebben ze zo’n hekel aan online marketing?
  • Wat zijn de belangrijkste struikelblokken als het over SEO gaat?
iemand wandelt langs stopteken op wegdek bij column over weten wat je doelgroep tegenhoudt

Het maakt niet uit wat je doet, dit soort vragen, toegespitst op jouw business, kun je altijd stellen. Het houdt je scherp.

Je antwoorden worden ook steeds beter en de vragen anders of specifieker, want hoe langer je bezig bent, hoe meer positieve en negatieve ervaringen je opdoet.

Wat je leert verwerk je in websiteteksten en een aantal blogs, zodat het voor de mensen die je wilt bereiken overduidelijk is wat je doet en wat zij daaraan hebben.

En het zorgt voor herkenning. Testimonials dragen daar ook aan bij: mensen lezen over anderen die dezelfde issues hadden als die zij nu hebben en hoe die opgelost zijn.

Weet jij wat je doelgroep tegenhoudt?


Dit stukje komt uit deze blog: Waar ik veel aan heb gehad toen ik startend ondernemer was

13 mei 2020 door Sonja van Vuren

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.