Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Wat denk jij? Zullen we weer… vaker bloggen?!

Ik mis iets. Er klopt iets niet. Niets om je ongerust over te maken, hoor. Integendeel. Jij hebt vast méér dan genoeg te lezen. Dus waarom zou ik het missen dat ik niet meer iedere week blog? Nergens voor nodig! Ware het niet dat… ik ook gewoon lekker voor mezelluf blog. Dus?

wolkjes met het woord blog erin - afbeelding bij blog over vaker bloggen

Ik ga weer vaker bloggen!

Nou ben ik nogal van de systematische. Ruim van tevoren iets klaar hebben staan. Altijd op dezelfde dag publiceren. Handig en overzichtelijk misschien, maar het heeft ook beperkingen. Zo kun je je afvragen of vrijdag wel zo’n handige blogpublicatie dag is.

Op Social Media is het de dag voor het weekend rustiger. Inmiddels is het voor velen de vaste vrije dag. Voor de mensen op je mailinglijst maakt het niet uit. Zij lezen wanneer ze er zin in hebben. Een groot deel van mijn siteverkeer komt echter via Social Media.

Niet gek om daar rekening mee te houden. Toegegeven, het aantal bezoekers via Google neemt zienderogen toe door m’n SEO gesleutel, maar online marketing is een samenspel van diverse factoren. Ik focus me voor mezelf en klanten nooit op één ding.

Dus ga ik vaker bloggen… op verschillende dagen

Ik was al aan het afwijken vanwege de afgelopen vakantie- en feestdagen. De komende tijd ga ik meer data variëren. Ben benieuwd of het wat zal uitmaken. Wat ik ervan opsteek, deel ik vervolgens weer met jou. Tuurlijk, blogkwaliteit blijft het belangrijkst.

Maarre… wat is kwaliteit? Blogs die ik zelf matig vond, zijn meer dan eens als een dolle gedeeld. Artikelen waar ik zelf best trots op was, werden soms lauwtjes ontvangen. “Die blogs waren zeker veel te lang?!” Nou ehh, nee… Dat viel best wel mee.

Sterker nog, lange blogs als De dagelijkse strijd van een introverte zzp’er staan in de top 10. Persoonlijke blogs worden meestal beter gelezen en maken meer los, dat wel. Wil je meer blogreacties? Word persoonlijker. Voor veel bloggers herkenbaar.

rood poppetje dat niet blij kijkt - afbeelding bij blog over vaker bloggen

We houden van échte mensen, toch?

Al heb je zelf misschien weleens moeite om te vertellen hoe het nou écht met jou (en je bedrijf) gaat. Meld je liever iets optimistisch. Of niks. Hou je je (digitale) mond. Straks word je voor zeur uitgemaakt – oh nee! ‘We’ houden niet van klagers hè. Toch?

Een verhaal lezen over hoe iemand na een langdurige worsteling een enorme vlucht neemt, is weer wat anders. Misschien zit dat er voor jou dan ook wel in! Zou het..? Nah. Ik kijk liever naar hoe ik er zelf een jaar geleden voor stond in vergelijking met nu.

En dan denk ik “Wow!” Ja ja… 😀 Karin Verheij heeft er een rake blog over geschreven: Hoe groen is jouw eigen gras? Daarin quote ze een klant: “Volgens mij moet er nog iets bij: Vergelijk jezelf met jezelf. En laat je door anderen inspireren.”

Blogs lezen en zelf bloggen kunnen daarbij helpen

Het helpt met doorontwikkelen. Je inspireert anderen én jezelf. Je ordent je gedachten. Het voelt lekker als puzzelstukjes onder je ogen op hun plek vallen. Als ideeën tastbaar worden en werkbaar blijken. Als je ervaart dat je ergens vakmens in geworden bent.

Het is als een soort werk/leven reisverslag. Als ik oude blogs herlees, word ik er fijn aan herinnerd dat ik toch écht stevige stappen heb gezet. En dat is doorgegaan. Een stuk recenter: Oktober vorig jaar blogde ik nog over m’n slaapverwekkende USP.

Moet je nu eens naar m’n homepage kijken en wat ik doe. Vruchtbare focus waar je óók blij van wordt (zonder moeten), komt niet zomaar aanwaaien. Pas door stapje voor stapje te doen, ontdek je wat er toe doet. Het leven is één groot experiment.

Laat dat nou net een onuitputtelijke bron zijn voor… vaker bloggen! 😉

Wat doet bloggen met jou? Ben jij meer of minder gaan bloggen en maakte dat veel verschil voor jou? Of wil je beginnen met bloggen en is er iets wat je tegenhoudt?

Kost bloggen je (te) veel tijd of ben je daar bang voor? Lees dan ook even deze blog van Henneke Duistermaat: No time to write? These 4 routines cut my writing time by 50%.

 

Categorie: bloggen Tags: Social Media 22 mei 2015 door Sonja van Vuren 8 Reacties

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Reacties

  1. Henneke zegt

    22 mei 2015 om 16:41

    “Dus waarom zou ik het missen dat ik niet meer iedere week blog?”

    Dit is zo herkenbaar! Ik ben me al maanden aan het afvragen of ik minder moet gaan bloggen (want ik heb niet genoeg tijd voor andere dingen). Maar dit is precies wat me tegenhoudt. Ik mis het als ik niet blog. En op een of andere manier denk ik ook dat bloggen lastiger word als ik het niet iedere week zou doen. Een wekelijks ritme is wel lekker.

    Dank dus voor de aanmoediging om te blijven bloggen.

    Enne… dankjewel voor de links! 🙂

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren, online marketing zzp'erSonja van Vuren zegt

      22 mei 2015 om 16:59

      Ha, wat leuk en toevallig, Henneke.

      Ik moest dit dus ervaren om erachter te komen. Had het van tevoren niet verwacht, zeker omdat, zoals jij ook al zegt, er daardoor niet altijd genoeg tijd is voor andere dingen.

      Maar iets waar je naar verlangt om te doen en wat je mist als je het niet vaker doet, is simpelweg iets wat je vaak moet blijven doen. 🙂

      Beantwoorden
      • Henneke zegt

        22 mei 2015 om 20:56

        Ik heb het ook een klein beetje getest hoor – door af en toe een weekje over te slaan (en een link naar een gast blog te sturen). Als het echt even niet lukt, dan blijf ik dat doen, maar anders wil ik er toch graag iedere week zijn. Dat voelt toch beter 🙂

        Beantwoorden
        • Sonja van Vuren zegt

          23 mei 2015 om 11:13

          Dat is wel handig, ja, om het op die manier af te tasten. Ik was rigoreuzer en kom daar nu rigoureus op terug. 😉

          Beantwoorden
  2. Karin Verheij (@karinloopbaan) zegt

    22 mei 2015 om 17:42

    Leuk nieuws! @sonjavanvuren gaat weer vaker bloggen! #fan http://t.co/KeihfU0RYJ

    Beantwoorden
  3. Nicole zegt

    22 mei 2015 om 21:46

    Ha Sonja, wat goed dat je dit hebt uitgeprobeerd en er nu achter komt wat je wilt. Heerlijk om zo je eigen ‘regels’ te maken.

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren zegt

      23 mei 2015 om 11:11

      Het was destijds voornamelijk een uit praktisch verstand genomen keuze. Heb het drukker, dus gewoon minder gaan bloggen, dan past het allemaal beter. Dat bleek ook zo te zijn, maar m’n gevoel nam daar geen genoegen mee… 😉 Dankjewel voor je reactie, Nicole!

      Beantwoorden
      • Nicole zegt

        25 mei 2015 om 20:08

        Mooi voorbeeld van intuitie vs. ratio, Sonja.

        Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.