Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Wat mijn probleemoplossend vermogen is? Euh…

Wat is het toch leuk om met zaken bezig te zijn waar je dol op bent. Dan is het gewoon heerlijk om ‘jouw ding’ te doen. Je raakt er niet op uitgekeken. Voor je (potentiële) klanten is dat natuurlijk anders. Als ik (online) om me heen kijk, m’n eigen insteek kritisch beschouw en zie hoe ik zelf reageer op mensen die iets willen verkopen… Vaak zijn we een beetje te vol van ons eigen verhaal. Maar wat heb je aan een probleemoplossend vermogen voor een vraagstuk wat niet als een probleem ervaren wordt?

Als je het gevoel krijgt dat mensen ‘het’ niet snappen…

…dan is het de hoogste tijd om je af te vragen of jij jouw (potentiële) klanten wel goed genoeg begrijpt. Hun probleem moet jouw probleem zijn. Daarover gesproken…

  • Wat is dat probleem?
  • Wordt dat ook écht als een probleem ervaren?
  • Dusdanig dat de motivatie om het op te lossen groot genoeg is?
  • Waarbij ingezien wordt dat daar hulp voor nodig is?
  • Hulp waar mensen graag voor willen betalen?
  • Of ben je verliefd op een onnodige oplossing?
  • En je weet: liefde maakt blind…
Wat is jouw probleemoplossend vermogen?Heb ik een relevant probleemoplossend vermogen?

Wat doe ik nou precies waardoor jij met mijn hulp productiever en blijer wordt? Maak ik dat op een heldere en toegankelijke manier duidelijk? Gebruikmakend van zoekwoorden die jij daadwerkelijk intikt in Google of Social Media?

Zonder onnodige toeters en bellen, maar ook weer niet te karig. Gepassioneerd, zonder als een blatende vakidioot over te komen. Vanuit het verhaal waar ik energie van krijg, zonder het bij jou door de strot te duwen. En dat allemaal zonder in grijze muizenissen te verzanden…

Je moet vooral jezelf zijn!

Wat heb ik dat vaak horen zeggen. ‘Je zelf’ vormt zich toch altijd in relatie tot anderen, binnen de huidige tijdgeest? De wereld is een spiegel. Weerkaatsend of terugkaatsend. Wat past bij je (onbewuste) overtuigingen, laat je toe. Wat wringt, pas je aan of wijs je af.

Af en toe m’n eigen glazen en spiegels in (laten) gooien kan dan schrikbarend goed werken. Het heeft al eerder voor (letterlijk) broodnodig veranderen gezorgd. Want we doen natuurlijk niet aan storytelling bullshit hè. Storydoing rules!

Dat zorgt voor zulke plezierige samenwerkingen.

Die kosten zelden tijd en zijn prettig besteed. Maar het is en blijft lastig om steeds (in) te zien wat (potentiële) klanten écht willen en daar rendabel op in te spelen. Je redeneert overigens echt anders als je verliefd bent op het probleem van je klant en niet op je eigen oplossing.

Het is wel iets waar je continu bewust bovenop moet zitten. Want voordat je het weet, zit je (verongelijkt) in je eigen vakgebied koker. Een duidelijk ‘alarm’ is wanneer je de indruk hebt dat mensen ‘het’ niet begrijpen. Dan is het waarschijnlijker dat zij vinden dat jij hen niet begrijpt.

En dan is er werk aan mijn winkel, niet aan de hunne…

 

Categorie: Marketing Tags: probleemoplossend vermogen 18 juli 2014 door Sonja van Vuren 2 Reacties

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Reacties

  1. Patrick Mundus (@PatrickMundus) zegt

    19 juli 2014 om 16:10

    “Af en toe m’n eigen glazen en spiegels in (laten) gooien kan dan schrikbarend goed werken.” ~ http://t.co/vUJLNcuoQu via @sonjavanvuren

    Beantwoorden
  2. @Tekstblad zegt

    19 juli 2014 om 20:34

    Vaak zijn we een beetje te vol van ons eigen verhaal. http://t.co/CUEESfGCZI

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.