Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Het moet anders. Oh ja? Laat dan eens zien hóe!!

Wat hebben we het toch goed in dit extreem georganiseerde land. Ho, wacht! Voordat je me meteen om de oren slaat met allerlei drama’s – ik heb er ook over gelezen en van gehoord. En soms komt het dichterbij, wordt het persoonlijker. Verder gaat het leven voor de meesten van ons vooral gewoon z’n gangetje. Pas als het zo dichtbij komt, dat het een duidelijk voelbare impact heeft op je dagelijkse leven, ontstaat er afdoende urgentie – één die het niet bij klagen laat, maar in beweging zet. Tot die tijd…

…luisteren we naar Paul Schnabel, Jan Rotmans en kijken we Tegenlicht.

En gaat maandag de wekker weer om half 7. Zit je om half 9 op kantoor. Ga je om 5 uur naar huis. Hoezo, Het Nieuwe Werken?

Dat nieuwe technologie andere manieren van doen en zijn mogelijk maakt, wil nog niet zeggen dat we dat vervolgens verheugd en voorspoedig in de praktijk brengen.

Cultuur en bureaucratie houden geen gelijke tred met technologische ontwikkelingen. In de huidige tijd wordt dat des te nijpender duidelijk.

Mensen moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen voor ‘een leven lang leren’.

Zodat ze aantrekkelijk blijven voor de arbeidsmarkt. Terwijl het reguliere bedrijfsleven voor het overgrote deel met traditionele businessmodelbijltjes blijft hakken.

En we ook niet zo goed weten waar in de (nabije) toekomst nou behoefte aan zal zijn. Dus wát moeten we eigenlijk leren? En hóe moeten we onze business dan anders inrichten?

Wat ik in reactie hierop vermoeiend vaak hoor:vrouw aan bureau achter laptop die het niet meer ziet zitten
  • Meer met internet doen.
  • Vrijuit kennis delen.
  • Experimenteren en fouten durven maken.
  • Andere vragen stellen dan ‘Hoe krijg ik meer business?’

Ja, ik hoor het jou ook denken: lekker duidelijk. Je krijgt meteen zin om ermee aan de slag te gaan. Als je zou weten waarmee…

Onlangs werd in #blogpraat de volgende vraag gesteld: “Waar zouden andere bloggers nou eens meer over moeten bloggen, vind jij?” Mijn antwoord:

“Meer businesscases, ervaringen uit de praktijk, daar zou ik graag meer blogs over lezen.”

Terwijl ik dat antwoord gaf, wist ik meteen wat me te doen stond. Waar ik zelf ook niet genoeg aandacht aan heb gegeven. Schrijven over die dagelijkse, weerbarstige praktijk.

Dát is namelijk waar die MKB’ers en zzp’ers in staan.

Met beide benen. In sommige gevallen met heel hun hebben en houwen, omdat ze écht ergens in geloven.

En natuurlijk willen ze graag af en toe in dat geloof gesterkt worden door te filosoferen over wat voor toekomstig moois dat teweeg zou kunnen brengen.

Wat ze echter vaker willen, heel veel vaker, zijn praktische handvatten, waarmee ze nú adequaat kunnen (over)leven om die betere toekomst in ieder geval deels mogelijk te maken.

Geen wonder dat de blogs ‘Rot op met je aanbieding!’ en ‘Hoe ontheemd afval steeds vaker een bestemming vindt…’ inmiddels ieder op bijna 1.000 views staan. Naast herkenning bieden deze blogs ook oplossingen.

Soms lijkt het alsof idealisme niets met pragmatisme te maken wil hebben en dat schept afstand. Terwijl concreet helpen vanuit een ideaal naderbij brengt, want dat levert simpelweg sneller tastbare resultaten op.

Zien dat iets werkt, geeft vertrouwen. Op deze blog ga ik het dus vaker laten zien
.

Categorie: Marketing Tags: anders 28 maart 2014 door Sonja van Vuren 8 Reacties

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Reacties

  1. Elja zegt

    29 maart 2014 om 07:40

    YEAH!

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren, online marketing zzp'erSonja van Vuren zegt

      29 maart 2014 om 15:40

      😀

      Beantwoorden
  2. Patrick Mundus zegt

    29 maart 2014 om 13:08

    Spijker op de kop, Sonja!
    Veel woorden. Nog meer dromen. En daden haperen.
    We weten vaak wel wat maar lang niet altijd hoe.
    Om dan ook nog eens uit die comfortzone te stappen.
    Verfrissend. Jij inspireert.

    Beantwoorden
    • Sonja van Vuren, online marketing zzp'erSonja van Vuren zegt

      29 maart 2014 om 15:56

      Bedankt voor je reactie, Patrick. Het blijft idd lastig. Het is niet voor niets dat er zoveel over die comfortzone geschreven en gesproken wordt. We zitten er van nature maar wat graag in! 😉

      Gevaar minimaliseren en genot maximaliseren is nou eenmaal onze default instelling. Verandering wordt door ons brein als ‘gevaar’ gezien – want: afwijkend van wat we herkenbaar gewend zijn. Better the devil you know.

      Het helpt om de relevante veranderingen zo klein en concreet mogelijk te maken (minder bedreigend) en zsm de smaak van succes te proeven (meer kans dat je doorzet). Dat zal dus meer mijn uitgangspunt worden voor toekomstige blogs.

      Beantwoorden
  3. @digidoen zegt

    9 juli 2014 om 13:03

    RT @sonjavanvuren: “Het moet anders!” Maar vervolgens ook anders dóen… lastig… http://t.co/Hc6BGrUSAM [blog]

    Beantwoorden
  4. Patrick Mundus (@PatrickMundus) zegt

    2 augustus 2014 om 14:10

    “Het moet anders. Oh ja? Laat dan eens zien hóe!!” ~ http://t.co/b2OoIQjpSC via @sonjavanvuren

    Beantwoorden
  5. Patrick Mundus (@PatrickMundus) zegt

    29 oktober 2014 om 11:53

    “Het moet anders. Oh ja? Laat dan eens zien hóe!!” ~ http://t.co/UKtdV4szgN via @sonjavanvuren

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.