Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Waarom jouw Corporate Story schrijven belangrijk is

Hij is zelfverzekerd en weet precies wat hij wel en niet kan. Hij wil niets liever dan ‘gewoon’ aan de slag gaan, want dan kan hij laten zien wat hij bedoelt. Helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Mensen checken je website en LinkedIn profiel, je voert een aantal gesprekken… Ik zie zijn gezicht betrekken…

“Ik weet niet hoe ik het onder woorden moet brengen!”

“Als ik nou de kans krijg om het te laten zien!” De vertwijfeling is duidelijk hoorbaar in zijn stem. Maar iemand een betaalde kans geven om ‘het’ te laten zien, tja… dat gebeurt niet vaak.

leeg visitekaartje in hand - afbeelding bij Corporate Story schrijven blog

Je hebt een verhaal nodig waaruit blijkt waar je voor staat, wat je te bieden hebt en hoe je daarmee het verschil maakt. Je product of dienst op zich, is in de huidige concurrerende markt niet onderscheidend genoeg.

Dat is precies waar hij mee worstelt en waarom hij het gesprek aan wilde gaan. Hij is een zoekende ondernemer die mijn online marketing & communicatie kennis en schrijfcreativiteit wil gebruiken,

voor meer impact online

Tijdens het gesprek komen er al de nodige bruikbare ideeën en inzichten naar voren. Als ik vervolgens alleen achter de computer zit, borrelt het alleen maar nog meer in m’n hoofd.

Hij is bezig met een nieuwe website, dus schrijf ik iets wat hij ook meteen daarvoor kan gebruiken. Want ik heb gemerkt dat een Corporate Story schrijven mensen wel inspireert, maar de vervolgvraag is al snel:

“Wat nu?”

Hoe kun je vanuit jouw bedrijfsverhaal heel concreet (potentiële) klanten beter bereiken en helpen? Door er zo’n praktische werkwijze op na te houden, heb je naast websiteteksten dan ook meteen een:

  • pay-off
  • pitch
  • blog
  • Social Media profieltekst
    enzovoorts

Ik wil geen bedrijfsverhalen schrijven die in bureaulades verdwijnen

Waar ze naast die mooie rapportages van consultants of coaches komen te liggen. Dat is niet alleen zonde voor jou als opdrachtgever. Niemand is er bij gebaat.

Dus niet alleen inspirerend, maar ook concreet aan de slag. Wat betekent dat ik na een aantal dagen marktonderzoek, nadenken, (her)schrijven, schaven en deleten, een mail kan sturen.

Even later verschijnt er een rood nieuwe-mail-bolletje. In het bijbehorende pop-up venster zie ik de eerste tekstregel al: “Jaaaa, dit is het he-le-maal!”

Wat geven de juiste woorden toch veel kracht en zelfvertrouwen

Steeds weer blijkt dat het niet om het tekstschrijven op zich gaat. Het is een instrument om wat jij te bieden hebt zichtbaar te maken. En te laten resoneren bij jou én je (potentiële) klant.

Dan voelt marketing en communicatie authentiek. Simpelweg omdat het echt en oprecht is. Geen holle woorden en standaard plaatjes. Als je eenmaal zo werkt, wil je niet anders meer.
.

Categorie: Communicatie, Corporate Story, Marketing, storytelling, Tekstschrijven Tags: Corporate Story 7 februari 2014 door Sonja van Vuren Reageer

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.