Soncere Marketing en Communicatie

Online marketing hulp voor MKB’ers en ZZP’ers die meer uit de bedrijfswebsite wil halen

  • Home
  • Online marketing
  • Klanten aan het woord
  • Over
  • Blog
    • Blogs gerubriceerd
    • Columns
  • Contact

Al die storytelling bullshit… doodmoe word je ervan…

Zo’n bijeenkomst waar eigenlijk niemand zin in heeft, zo lijkt het. De stemming is mat, de ondernemers zien er uitgeblust uit. Koffie. Thee. Water. Bakjes met nootjes en kaasstengels. En verhalen over ‘vroeger’.

Toen internet nog niet zo belangrijk was

Toen je nog ‘gewoon’ geld kon verdienen zonder te hoeven koeren over ‘onderscheidend vermogen‘. Laat staan ernaar handelen. Moet je zien hoe het nu gaat, met al die storytelling bullshit…

5 grijze hondjes die er hetzelfde uitzien - afbeelding by storytelling blogWe willen wel onderscheidend zijn, maar niet de bijbehorende consequenties dragen. Resultaat: grijze middelmaat. Een écht statement moet je tenslotte waarmaken.

Waarbij de feitelijke onderbouwing niet eens het belangrijkste is. Het gaat erom of je mensen erin kunt laten geloven. Zodanig dat ze in beweging willen komen. Minimale vereiste is dan wel dat je er zelf in gelooft.

Er zijn echter niet zo veel ondernemers die écht geloven in hun verhaal

Anders zouden ze het wel aandurven om bevlogenheid daadwerkelijk door te trekken. Van daaruit positioneren, communiceert niet alleen leuk naar de buitenwereld. Het geeft jou (en je organisatie) kracht. Als ware het een mantra.

  • Dan ben je in staat om steeds weer met overtuiging het gesprek aan te gaan.
  • Neem je de onvermijdelijke fouten voor lief.
  • Herken en vier je ieder succes, groot en klein.
  • Is het een eindeloze en broodnodige energiebron.

Maar zo werkt het alleen bij gelovigen

Dus als het je niet lukt om ‘het’ van de grond te trekken… Als je niet in staat bent om de benodigde (vervolg)stappen te zetten…

Dan geloof je er niet écht in. Toch? En (potentiële) klanten gaan echt niet geloven wat jij eigenlijk ook niet gelooft…
.

Categorie: Communicatie, Marketing, storytelling Tags: storytelling 21 februari 2014 door Sonja van Vuren Reageer

Sonja van Vuren, online marketing zzp'er

Over Sonja van Vuren

Sinds 1998 hou ik me bezig met Marketing en Communicatie. Later heb ik eenzelfde liefde opgevat voor internet. Schrijven doe ik al van kleins af aan en bloggen sinds 2008. De combinatie van deze vakgebieden zet ik in voor meer impact online.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

.
Soms heb ik zin om een e-mailing te maken 🙂 Wil je die ontvangen? Abonneer je dan:

.

5 meest gelezen blogs

  • 5 vragen voor een goede marketingstrategie
  • Waarom we onbewust zoveel makkelijker te beïnvloeden zijn dan we denken
  • Top 5 online marketing problemen
  • Goede marketing is marketing die bij jou past
  • De (on)zin van uurtje factuurtje

5 recente blogs

  • SEO in 2023
  • “Je moet iedere week bloggen.” Onzin of waarheid?
  • De klad zit erin…
  • Opvallen door schurk marketing?
  • Gedwongen leren tekstschrijven is geen goed idee

Contact

  • Mailen werkt het snelst
  • 06 – 24 992 941

LinkedIn

© Sonja van Vuren | Soncere Marketing en Communicatie, Papendrecht

Sitemap | Soncere voorwaarden in 't kort | Privacyverklaring | Disclaimer

Deze website gebruikt cookies voor o.a. website statistieken.

Klik hier voor meer informatie over welke cookies gebruikt worden.

Soncere Marketing en Communicatie
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy & Cookies

Er wordt gebruik gemaakt van cookies om je de best mogelijke website ervaring te bieden. Meer informatie vind je op de pagina Privacy & Cookies.